Ana içeriğe atla

Deniz Kabuğu Şal Modeli

merhaba dikiş severler
        yeni yıla  iki yayınla birden karşınızdayım. aslında şal yapımım uzun zamandır dewam ediyordu ama elbisenin bitimiyle aynı zamana denk gelince tabii yine dayanamayıp hemen paylaşmak istedim.
gündüzleri dikişle meşgul olduktan sonra akşamları da otururken bir şeylerle meşgul olmamak da canımı sıkıyordu. yine ne yapsam ne yapsam fikirlerim beni başka bir maceraya sürüklemiş oldu. örgü dantel biliyordum zaten ama aklımda hep şu kalmıştır. daha belkide 7 yaşlarımdayken annemin bana ördüğü pembe bir etek süveter vardı. o zamandan bilinç altında kalan bir el emeği olmuştur. yine örgüyle ve dantelle meşgul olmuştum ama ille de yapacağım diye bir şey yoktu tabi. yine internette gezerken karşıma kredi kartıyla şal yapımı diye bu model karşıma çıktı. bir adet yaptım ve onu halama hediye ettim. hatırlarsanız geçenlerde anneme manto dikince halam da bende bişiler istiyorum.... banane... banane... deyince dayanamadım ona hediye ettim. 60 yaşındaki insanın çocuk gibi sevindiğini görmek tabi her şeye değerdi...
sonra kendime yeniden başladım ve bitirir bitirmez yine hemen paylaşma derdine düştüm

bu fotoğrafta  önde duruyor hanımlar. aslında güzel bir elbisenin üzerine çok güzel duracağı kesin. aynından bir tane daha yapıp ön ve arka kollardan birleştirilince inanılmaz müthiş oluyor. aklımda şimşekler gibi çakan bu fikir beni heyecanlandırmadı değil. biraz ipim var aslında yine akşamları  otururken yeniden yapmaya başlayabilirim. ipin tanesini 5 tl ye aldım. angora merserize simli diye geçiyor. bu şal 1,5 ipten çıktı diyebilirim.

,
herkese bol bol dikişli ve bol etkinlikli günler diliyorum...
selametle kalın....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Suni Deri Nasıl Dikilir???

Merhaba Dikiş Severler       Deri eteğimin uçlarının katlamasında dikiş zor olmuştu diye bahsetmiştim... Şimdi nasıl diktiğimi paylaşmak istiyorum. Normal de dikisler gizli dikiş olduğu için deri kumaşlarda sorun olmuyor fakat etek uçlarını kıvıvırmasında makine ayagina deri oturdugu için ayak ilerlemiyor... toplayarak büzerek devam ediyor. O yüzden bu soruna çözüm olarak şöyle yaptım.. Etek ucunu kıvıracağınız genişlikte etek ucunun tamamini kaplayacak kadar kagıt kesin. Ben 5 cm genişliğe 160 cm uzunlukta kestim. Etek ucuna once boylu boyunca iğneledim.                              Bütün kağıdı yerlestirdikten sonra kağıtlı ucu 2 ye katladim igneleri katlanilan yere çektim. Niye hemen 2 ya katlayarak yapmadın diye soracak olursanız kağıt katlanarak düzgün ilerlemiyor çünkü Sonra resimde gördügünüz gibi makine ayağına kağıt gelecek şekilde yerleştirdim ve öyle diktim. Birde makinenin dikiş aralığını 4 e çıkardım tansiyon ayarınıda bollaştırdım Dikişin bitmiş hal

Degaje Yaka Nasıl Yapılır

    Merhaba Dikiş Severler                               İki yayındır degaje yaka paylaşıyorum o yüzden degaje yaka nasıl yapılır paylaşma zamanı gelmiş olmalı.  evet aslında bir resimlik işi var degajenin. gözünüz korkmasın hanımlar... ben herhalde bir kaç tane daha degaje yaka dikerim gibi geliyor. hem kolay hemde kullanışlı.... hanımlar ilk olarak ön kalıbımızı kumaş katında istediğimiz yaka payı olarak eğimli kumaşa oturtuyoruz. ne kadar pay vereceğinizi anlamak için kumaşı elinizle iki uçtan tutup yakanıza getirerek ne kadar  vereceğinizi ölçün. o miktarı ikiye katlayarak yaka payını ayarlamış olursunuz... ve yine ayrıca kalıbımızı eğik yatırınca altta olması gereken payı es geçmiyoruz hanımlar. kalıp düzmüş gibi payını veriyoruz...  hanımlar umarım anlatbilmişimdir. sorusu olan yoruma yazabilir...  herkese bol dikişli günler diliyorum

Şubat 2018 Burda Dergisi Önizleme ve Teknik Çizimler Yorumlu

Merhaba dikiş severler dikiş için başucu yayınımız Burda dergilerini  her ay önizlemesini  takip etmenizi mutlaka tavsiye ederim. bence şubat sayısı herkesin elinin altında olması gereken bir yayın olmuş. kaçırmayın derim... burda bir model varki sadece onun için bile bu dergiyinalabilirim... Bütün modellerin teknik çizimleri bu sayfada ben bu modele inanın bayıldım. normalde klasik modeller ilk tercihimdir. ama böylesi bir spor modele asla hayır diyemem. yine bir kot çalışması bu modelden gelebilir. aynı zamanda bu modele bambu ketende çok yakışır.  bu gömlek tarzı elbise modeli de bence tercih edilebilinir. her zaman her yerde tercih edilebilecek bir model. dikişe yeni başlayanlar için biraz ağır gelebilir ama bence birazcık gözünüz karaysa kesinlikle dikilebilirsiniz ve basit modellere göre çok çok mesafe katettireceğini düşünüyorum hanımlar.... nerdeyse kruvaza modeller her sayda oluyor zaten. bence burda dergisi artık kruvaze yaka bir iki kalıp  pa