Ana içeriğe atla

kaşe kaban


Merhaba Dikiş Severler
uzuuun uzuuun düşünüp sonunda ne yapacağıma karar verdiğim kaşe kumaşımı bitirmiş oldum. aslında kışlık kabanım vardı fakat zayıflayınca bana olmadı haliyle.yine kumaş pazarında elime bu kaşe geçince hemen aldım. kumaş pazarı diye hep bahsediyorum. oraya uğradım mı bütün sergileri kurcalamadan asla geçmem. beğendiğim her kumaşı illa alırım. tabi bütçeme göre elediklerim de olur. kaşe kumaş aklımda vardı zaten bulunca da kaçırmamış oldum. kumaşım 140x170cm ve 10 tl'ydi  hanımlar. ucu ucuna anca yetti diyebilirim. 









burda 2017 kasım ayının kapak resmi bu çalışmayı denedim. kalıbı aynen uyguladım hanımlar. ön kapakları birbirine bağlayan kemeri çıkardım bir tek. çok çok özel bir ceket havası vermesin diye çünkü ben kış için dışarda sürekli giymek için diktim hanımlar.




bu yakayı ilk defa denedim.  aslında bu kesimi de ilk dfa denedim diyebilirim. ama dikmesi gerçekten çok keyifliydi hanımlar. bu modelden ilkbahar içinde bişiler düşünebilirim. 




aslında kalıp çıkarmak ve dikmek bir günde bitebilir aslında ama ben tabi kaşeyi bir günde diktim ayrı bir günde de iç astarını diktim.  yukarda da bahsetmiştim bu yakadan ilk defa diktim diye. önce parçaları birleştirmek için baya uğraştım. muntazam durması içinde çok dikkatli dikmeye çalıştım.  öyle çok dikip sökmedim çok şükür sadece alt yakayı içi dışına yanlış dikmişim.... hala yanlış yapabiliyorum yani :))) 




her şeyden öte benim için çok çok iyi bir deneyim oldu hanımlar... bu ceketi dikerken aklıma yeni yeni fikirler geldi. onları da uygulamaya geçirince tabi ilk önce sizlerle paylaşacağım..... dikişte ilerleme kaydetmek için yeni modeller ve kalıplarla çalışılmalı muhakak..  yoksa yerinde saymak kaçınılmaz olur.. en kötü ihtimal kumaşınız ziyan olur... ama siz çok şey öğrenirsiniz :)
bol bol dikişli ve tasarımlı günlerde yeniden beraber olmak üzere  selametle kalın dikiş severler   ;))



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Suni Deri Nasıl Dikilir???

Merhaba Dikiş Severler       Deri eteğimin uçlarının katlamasında dikiş zor olmuştu diye bahsetmiştim... Şimdi nasıl diktiğimi paylaşmak istiyorum. Normal de dikisler gizli dikiş olduğu için deri kumaşlarda sorun olmuyor fakat etek uçlarını kıvıvırmasında makine ayagina deri oturdugu için ayak ilerlemiyor... toplayarak büzerek devam ediyor. O yüzden bu soruna çözüm olarak şöyle yaptım.. Etek ucunu kıvıracağınız genişlikte etek ucunun tamamini kaplayacak kadar kagıt kesin. Ben 5 cm genişliğe 160 cm uzunlukta kestim. Etek ucuna once boylu boyunca iğneledim.                              Bütün kağıdı yerlestirdikten sonra kağıtlı ucu 2 ye katladim igneleri katlanilan yere çektim. Niye hemen 2 ya katlayarak yapmadın diye soracak olursanız kağıt katlanarak düzgün ilerlemiyor çünkü Sonra resimde gördügünüz gibi makine ayağına kağıt gelecek şekilde yerleştirdim ve öyle diktim. Birde makinenin dikiş aralığını 4 e çıkardım tansiyon ayarınıda bollaştırdım Dikişin bitmiş hal

Degaje Yaka Nasıl Yapılır

    Merhaba Dikiş Severler                               İki yayındır degaje yaka paylaşıyorum o yüzden degaje yaka nasıl yapılır paylaşma zamanı gelmiş olmalı.  evet aslında bir resimlik işi var degajenin. gözünüz korkmasın hanımlar... ben herhalde bir kaç tane daha degaje yaka dikerim gibi geliyor. hem kolay hemde kullanışlı.... hanımlar ilk olarak ön kalıbımızı kumaş katında istediğimiz yaka payı olarak eğimli kumaşa oturtuyoruz. ne kadar pay vereceğinizi anlamak için kumaşı elinizle iki uçtan tutup yakanıza getirerek ne kadar  vereceğinizi ölçün. o miktarı ikiye katlayarak yaka payını ayarlamış olursunuz... ve yine ayrıca kalıbımızı eğik yatırınca altta olması gereken payı es geçmiyoruz hanımlar. kalıp düzmüş gibi payını veriyoruz...  hanımlar umarım anlatbilmişimdir. sorusu olan yoruma yazabilir...  herkese bol dikişli günler diliyorum

Şubat 2018 Burda Dergisi Önizleme ve Teknik Çizimler Yorumlu

Merhaba dikiş severler dikiş için başucu yayınımız Burda dergilerini  her ay önizlemesini  takip etmenizi mutlaka tavsiye ederim. bence şubat sayısı herkesin elinin altında olması gereken bir yayın olmuş. kaçırmayın derim... burda bir model varki sadece onun için bile bu dergiyinalabilirim... Bütün modellerin teknik çizimleri bu sayfada ben bu modele inanın bayıldım. normalde klasik modeller ilk tercihimdir. ama böylesi bir spor modele asla hayır diyemem. yine bir kot çalışması bu modelden gelebilir. aynı zamanda bu modele bambu ketende çok yakışır.  bu gömlek tarzı elbise modeli de bence tercih edilebilinir. her zaman her yerde tercih edilebilecek bir model. dikişe yeni başlayanlar için biraz ağır gelebilir ama bence birazcık gözünüz karaysa kesinlikle dikilebilirsiniz ve basit modellere göre çok çok mesafe katettireceğini düşünüyorum hanımlar.... nerdeyse kruvaza modeller her sayda oluyor zaten. bence burda dergisi artık kruvaze yaka bir iki kalıp  pa