Ana içeriğe atla

Simli Kadife Volanlı Elbise


   


       

                Merhaba Dikiş Severler… 



              Yeni bir heyecan, yeni bir sevinç ve yeni bir modelle bu günü bitirdim. Yeni bir şey dikince onu paylaşana kadar içimi çocuksu bir telaş kaplıyor… günlük işlerimi yaparken çarşıya pazara giderken alış veriş yaparken hep aklımda yeni modeller yeni kumaşlar yeni çizimler gezip duruyor. Artık tv yi normal bir insan gibi izleyemiyorum… nasıl giyinmişler.. neler dikmişler.. yeni tasarımlar.. farklı detaylar gözüme çarpanlar ve aklımdan geçenler…
                                        Ben bu kumaşı alalı baya oldu ama dikmek bu güneymiş.                    Kotonda simli kadife tasarımlar gözünüze çarpmıştır. Tabi ben kumaşı önce kumaş pazarında gördüm. Kadifeye karşı içimde inanılmaz bir zaaf var nedendir bilmem. Bu gidişle kadifenin her renginden elbisem olacakJ  Hem çok şık duruyorlar hem de zengin…



                Uzun uzun düşündükten sonra volan detay kullanmaya karar verdim. Gerçekten de çok güzel oldu. Ellerime sağlık J…. Kendime daha öncede volanlı elbise dikmiştim fakat hemen sonrasında zayıflayınca hiiiiç giyemeden arkadaşıma hediye ettim. Sanki dersin onun ölçülerini aldımda ona diktim tam üstüne göre oldu. Tabi ben bu duruma daha çok sevindim…. Daha fazla uzatmadan (içinizden daha ne kadar uzatıcak acaba diye geçtiğini duyuyorum J )  yayına geçeyim….


                Kumaşımı siyah simli kadife çift en 3 metre almıştım. Kadifeyi kumaş pazarlarında 15 tl den satıyorlar bilirsiniz. Her zaman kumaş aldığım bir kumaşçıdan 3 metresini 35 tl almış oldum ben.  Yaklaşık 2 metre 70 cm harcadım. Volan yaptığım için  kalan kumaş çok olmadı. Volan detay yapmayı düşünerek almadım tabi kumaşı ama çıktı çok şükür.   



Etek volanını 2 adet hazırladım. Bu model aynı zamanda tam daıre kiloş etek modeli hanımlar. Volanlarıda iç yuvarlak 30 cm uzunluk 25 cm olarak ayarladım.. Birde bu yuvarlaklığı etek volanında servis tabağının, kol volanında çorba kasesinin istediğim uzunlukta etrafını  ölçerek kumaşa yatırdımJ. Oldu J


Kol volanınıda aynı etek volanı gibi yaptım hanımlar. Uzunluk 25 cm, boy 10cm  olarak ayarladım.
10 cm boy daha eklemiş oldum volanlar elimin üzerine kadar düşmüş oldu. Volanlar bilekte bitmiyor






Kesilecek  Parçalar

1.       Öncelikle kesilecek parçaları ayarladım.
Ø  Ön parça x1 kumaş katında
Ø  Arka parça x2 fermuarla kapatma
Ø  Üst etek x2
Ø  Etek ucu volanları x2
Ø  Kol x2
Ø  Kol ucu volanlarıx2

Nasıl Diktim???

2.       Ön parçanın penslerini 9 cm uzunlukta diktim.
3.       Ön parça ve arka parçayı omuzlardan ve yanlardan birleştirdim.
4.       Arka parçaya gizli fermuarı diktim






5.       Üst parça ve üst eteği birleştirdim
6.       Eteğin volanlarını birleştirdim
7.       Kolu yerlerine takmış oldum. Burda dikkat edilecek en önemli şey kolun ön parça ve arka parça eğimlerini yine ön ve arka parçaya takmak. Yoksa kol sorunlu olur.
8.       Kol ucu volanlarını taktım
9.       Yakayı kıvırdım ve bitti
Kadife akmayan bir kumaş olduğu için overlok çekmedim hanımlar

Yine yeni tasarımlarda buluşmak üzere… dikişle kalın…



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Suni Deri Nasıl Dikilir???

Merhaba Dikiş Severler       Deri eteğimin uçlarının katlamasında dikiş zor olmuştu diye bahsetmiştim... Şimdi nasıl diktiğimi paylaşmak istiyorum. Normal de dikisler gizli dikiş olduğu için deri kumaşlarda sorun olmuyor fakat etek uçlarını kıvıvırmasında makine ayagina deri oturdugu için ayak ilerlemiyor... toplayarak büzerek devam ediyor. O yüzden bu soruna çözüm olarak şöyle yaptım.. Etek ucunu kıvıracağınız genişlikte etek ucunun tamamini kaplayacak kadar kagıt kesin. Ben 5 cm genişliğe 160 cm uzunlukta kestim. Etek ucuna once boylu boyunca iğneledim.                              Bütün kağıdı yerlestirdikten sonra kağıtlı ucu 2 ye katladim igneleri katlanilan yere çektim. Niye hemen 2 ya katlayarak yapmadın diye soracak olursanız kağıt katlanarak düzgün ilerlemiyor çünkü Sonra resimde gördügünüz gibi makine ayağına kağıt gelecek şekilde yerleştirdim ve öyle diktim. Birde makinenin dikiş aralığını 4 e çıkardım tansiyon ayarınıda bollaştırdım Dikişin bitmiş hal

Degaje Yaka Nasıl Yapılır

    Merhaba Dikiş Severler                               İki yayındır degaje yaka paylaşıyorum o yüzden degaje yaka nasıl yapılır paylaşma zamanı gelmiş olmalı.  evet aslında bir resimlik işi var degajenin. gözünüz korkmasın hanımlar... ben herhalde bir kaç tane daha degaje yaka dikerim gibi geliyor. hem kolay hemde kullanışlı.... hanımlar ilk olarak ön kalıbımızı kumaş katında istediğimiz yaka payı olarak eğimli kumaşa oturtuyoruz. ne kadar pay vereceğinizi anlamak için kumaşı elinizle iki uçtan tutup yakanıza getirerek ne kadar  vereceğinizi ölçün. o miktarı ikiye katlayarak yaka payını ayarlamış olursunuz... ve yine ayrıca kalıbımızı eğik yatırınca altta olması gereken payı es geçmiyoruz hanımlar. kalıp düzmüş gibi payını veriyoruz...  hanımlar umarım anlatbilmişimdir. sorusu olan yoruma yazabilir...  herkese bol dikişli günler diliyorum

Şubat 2018 Burda Dergisi Önizleme ve Teknik Çizimler Yorumlu

Merhaba dikiş severler dikiş için başucu yayınımız Burda dergilerini  her ay önizlemesini  takip etmenizi mutlaka tavsiye ederim. bence şubat sayısı herkesin elinin altında olması gereken bir yayın olmuş. kaçırmayın derim... burda bir model varki sadece onun için bile bu dergiyinalabilirim... Bütün modellerin teknik çizimleri bu sayfada ben bu modele inanın bayıldım. normalde klasik modeller ilk tercihimdir. ama böylesi bir spor modele asla hayır diyemem. yine bir kot çalışması bu modelden gelebilir. aynı zamanda bu modele bambu ketende çok yakışır.  bu gömlek tarzı elbise modeli de bence tercih edilebilinir. her zaman her yerde tercih edilebilecek bir model. dikişe yeni başlayanlar için biraz ağır gelebilir ama bence birazcık gözünüz karaysa kesinlikle dikilebilirsiniz ve basit modellere göre çok çok mesafe katettireceğini düşünüyorum hanımlar.... nerdeyse kruvaza modeller her sayda oluyor zaten. bence burda dergisi artık kruvaze yaka bir iki kalıp  pa